the world now spends over 110 billion minutes on social networks and blog sites.
via blog.nielsen.com
ニールセンの調査結果によると、世界の人気サイトの上位にソーシャルメディア関連サイトが食い込んでおり、
ソーシャルネットワークやブログに初めて世界全体のオンライン上の消費者の3/4が訪問し、その訪問者数は前年比で24%増えた。
For the first time ever, social network or blog sites are visited by three quarters of global consumers who go online, after the numbers of people visiting these sites increased by 24% over last year.
ということが分かったそうです。しかも、
世界全体でのソーシャルネットワークやブログでの消費時間は1.1兆分間となり、これはオンラインの全時間の22%もしくは4分半毎に1分間に相当する。the world now spends over 110 billion minutes on social networks and blog sites. This equates to 22 percent of all time online or one in every four and half minutes.
とのことです。
それにしてもFacebookの一人当たりの消費時間6時間(月間)というのはすごいですね。
WORLD’S* MOST POPULAR BRANDS ONLINE / April 2010 | |||
Brand | % of World’s Internet Population visiting brand | Time per person (hh:mm:ss) | |
Google | 82% | 1:21:51 | |
MSN/WindowsLive/Bing | 62% | 2:41:49 | |
Facebook | 54% | 6:00:00 | |
Yahoo! | 53% | 1:50:16 | |
Microsoft | 48% | 0:45:31 | |
YouTube | 47% | 0:57:33 | |
Wikipedia | 35% | 0:13:26 | |
AOL Media Network | 27% | 2:01:02 | |
eBay | 26% | 1:34:08 | |
Apple | 26% | 1:00:28 | |
Source: The Nielsen Company *Global refers to AU, BR, CH, DE, ES, FR, IT, UK & USA only |
ちなみにそのFacebookへのリーチは日本は3%、とのこと(下表)。
対照的に日本ではFacebookはの積極性がもっとも低く、調査した国の中でリーチ、消費時間ともにどの国より低い。ソーシャルネットワークやブログで、日本でもっとも人気があるのが、Twitter風のマイクロブログを提供しているAmebaで、訪問者の38%を占めている。一方、Facebookは40位である。In contrast, Japanese people have the least appetite for Facebook, with reach and time spent markedly lower than in any of the other countries measured. Ameba, which offers a micro-blogging platform akin to Twitter, is the most popular social networking and blogging site in Japan, visited by 38% of Japanese people online while Facebook is the 40th most popular.
Facebook Reach and Usage by Country / Apr 2010 (Home & Work) | ||
Country | % Reach of Active Users | Time per Person (hh:mm:ss) |
Italy | 66% | 7:00:21 |
Australia | 63% | 7:45:28 |
United States | 62% | 6:43:22 |
United Kingdom | 62% | 6:19:59 |
Spain | 57% | 4:04:53 |
France | 57% | 4:33:05 |
Switzerland | 45% | 4:18:47 |
Germany | 27% | 3:42:50 |
Brazil | 26% | 1:46:50 |
Japan | 3% | 0:31:38 |
Source: The Nielsen Company |
Posted via email from Capote's Connected Communications - 続・広報の視点
0 件のコメント:
コメントを投稿